Let’s talk.

Vragen? Suggesties? Ideeën? Bel of stuur een bericht. Of check direct onze veelgestelde vragen!

LET OP: bij uw maandnota heeft u onnodig een excel bestand ontvangen waarop een ander huisnummer staat. Dit huisnummer is slechts een verkeerde weergave, geen verwerking van persoonsgegevens van derden of iets dergelijks. U kunt het excel bestand volledig negeren, maar mocht u nieuwsgierig of punctueel zijn: de berekeningen tussen het excel bestand en uw nota komen overeen. Excuses voor de verwarring!
 
Door extreme drukte duurt het mogelijk langer voordat we je te woord staan of dat je reactie krijgt op je e-mail. Uiteraard doen we ons uiterste best om je zo snel mogelijk te helpen!

 

Vraagbaak.

Check hieronder onze veelgestelde vragen.

Klant worden en overstappen

NieuweStroom richt zich op de zakelijke markt. Wij hebben echter veel klanten die naast hun zakelijke aansluiting ook hun privé aansluiting bij NieuweStroom willen onderbrengen. Voor onze zakelijke klanten blijven wij deze dienst ook aanbieden.

Maar als u enkel een privé aansluiting wilt aanmelden, dan adviseren wij u om naar onze partner easyEnergy te gaan. EasyEnergy bedient met hetzelfde concept de consumentenmarkt en klanten die minder dan 10.000 kWh stroom en/of 5.000 m3 gas per jaar verbruiken. Ga naar de website van easyEnergy voor meer informatie of neem direct contact op met easyEnergy via 0858-883658.

Een prioriteitsplaatsing kost eenmalig € 60,00 excl. btw. Tenzij hierover andere afspraken zijn gemaakt, vergoeden wij de helft van deze kosten. Nadat de slimme meters bij jou zijn geplaatst én we een volledige kalendermaand aan verbruik hebben gemeten, krijg je gedurende 12 maanden een korting van € 2,50 excl. btw op je maandnota.

Plaatst je netbeheerder je slimme meter op korte termijn gratis, dan krijg je de kosten van een prioriteitsplaatsing terug. Meestal geeft de netbeheerder dit automatisch aan ons door. Maar beter en sneller is als je de bevestiging van je netbeheerder even mailt naar klantenservice@nieuwestroom.nl.

Boetes die je vorige leverancier bij jou in rekening brengt, vergoeden we niet. Let dus goed op dat je de einddatum van je contract aan ons doorgeeft, zodat wij jouw levering bij NieuweStroom pas starten bij de afloop van je contract.

Zodra u zich heeft aangemeld ontvangt u van ons binnen 2 weken een welkomstbrief ter bevestiging van uw aanmelding. Wij verzorgen vervolgens een volledige overstapservice en vragen, indien van toepassing, een slimme meter voor u aan bij uw netbeheerder. U merkt zelf niets van de overstap, dit is slechts een administratief proces: u komt nooit zonder elektriciteit of gas te zitten!

We vragen je slimme meter direct aan, zodat het vrijwel zeker is dat je slimme meter is geinstalleerd als je bij NieuweStroom start. Zo profiteer je dan meteen van de dynamische prijzen van NieuweStroom.

En lekker makkelijk: het is dan niet meer nodig om meterstanden aan jouw huidige leverancier door te geven. Met een slimme meter worden jouw meterstanden op tijd en nauwkeurig uitgelezen. Geen berekeningen van meterstanden meer. Gevolg: een betere en nauwkeurigere energienota.

U kunt zich direct aanmelden bij NieuweStroom via onze online overstapservice. U ontvangt dan van ons een offerte per email met een activatielink, waarmee u uw aanmelding kunt bevestigen. U heeft dan nog 14 dagen bedenktijd.

De kosten om een leveringscontract voortijdig te beëindigen kunt u bij uw huidige leverancier opvragen. Voor kleinverbruikers zijn deze kosten meestal niet heel hoog. Daarom kan het zijn dat u ondanks de eenmalige extra kostenpost nog steeds goedkoper uit bent om direct naar NieuweStroom over te stappen; u hebt deze kosten snel terugverdiend door onze lagere tarieven.

De overstapboetes voor grootverbruikers kunnen erg hoog zijn. Bekijk daarom goed of u eerder wilt overstappen, soms is het beter om uw lopende contract uit te dienen. U kunt wel meteen opzeggen bij uw leverancier en dan kunnen wij alvast regelen dat u meteen naar ons over gaat aan het einde van uw contract. Let ook op lange opzegtermijnen: soms tot wel 8 maanden voor afloop contract! Wees er dus op tijd bij om automatische verlenging te voorkomen.

Hier vindt u een voorbeeldbrief die u kunt gebruiken om bij uw huidige leverancier op te zeggen.

Bij NieuweStroom kunnen grootverbruikers en kleinverbruikers altijd boetevrij overstappen. Zo heeft u alle vrijheid om zelf te ervaren hoeveel voordeel NieuweStroom u oplevert.

NieuweStroom is aangesloten bij de gedragscode ‘leveranciers en slimme meters‘. We bewaren en behandelen je persoonsgegevens en verbruiksgegevens zorgvuldig. Derden krijgen hier geen toegang toe. Iedereen die is aangesloten bij deze gedragscode wordt gecontroleerd volgens de regels van het College Bescherming Persoonsgegevens.

Sinds 1 januari 2020 is de regiotoeslag voor gas niet meer afhankelijk van de regio waar je woont, maar geldt voor iedereen in Nederland dezelfde regiotoeslag per kuub gas. Ongeacht je woon- en werkgebied betaal je een toeslag voor het transport van gas. Deze rekenen we elke maand met je af.

Vaste prijzen zijn al jaren vanzelfsprekend. Ze zijn overzichtelijk voor de klant en verder een ideaal verdienmodel voor de leverancier. De leverancier verzint een vaste prijs voor een langere periode. Als vrijvechters van dit standaard model krijgen wij daar nogal de kriebels van.

  1. In vaste prijzen zitten naast winstmarges ook risicopremies verborgen.
  2. Leveranciers delen zo nooit hun eigen inkoopvoordeel. Als klant betaal je de winst en het risico.
  3. Leveranciers zitten er veilig bij. Wil je als klant in de contractperiode weg, dan krijg je een fikse opzegboete.
  4. Vaste prijzen ontnemen klanten controleerbare inzichten die voor nu én de toekomst relevant zijn. Die inzichten helpen juist om slimmer te besparen, te verduurzamen (op grote schaal en op individueel niveau) en te innoveren.

Toegegeven: als je toevallig net op het goede moment vastklikt, heb je mogelijk een goeie deal te pakken. Dit weet je echter te allen tijde pas achteraf. De echte prijs van energie wisselt namelijk continu op basis van vraag en aanbod. Geen enkele leverancier kan dus vooraf zeggen dat zij het goedkoopste aanbod hebben. Wij richten ons daarom liever op transparantie en kansberekeningen zonder einddatum.

Voor elke leverancier is de facturatie een automatisch proces, en de afmelding door een overstap ook. Althans, dat mogen we hopen in deze tijd. Vaak kruisen deze twee processen zich en krijg je van de oude leverancier nog één of hooguit twee voorschotten voordat ze jouw eindafrekening sturen. Dat gebeurt binnen 42 dagen na je afmelding. Hierop verrekenen ze dan je betaalde voorschotten.

Ook krijg je bij NieuweStroom al voordat je start je eerste voorschotnota. We hebben een prepaid methodiek. In januari betaal je bijvoorbeeld alvast het voorschot voor februari. In februari voor maart. Enzovoort. Hebben we vervolgens een volledige kalendermaand aan verbruik af kunnen lezen op je slimme meter, dan rekenen we je werkelijke verbruik elke maand af aan de werkelijke inkoopprijzen plus NieuweStroom opslag. Ter volledigheid: dit is vanaf je derde maandnota als je vanaf de start een slimme meter hebt.

Als onderdeel van de overstapservice zeggen wij het contract bij uw huidige leverancier voor u op. Tenzij u bij uw aanmelding heeft aangegeven dat u dit zelf al gedaan heeft.

Indien u over een grootverbruik aansluiting beschikt mogen wij de opzegging niet voor u doen. Neem in dat geval zelf contact op met uw huidige leverancier.

Hier vindt u een voorbeeldbrief die u kunt gebruiken om bij uw huidige leverancier op te zeggen.

Facturatie en online verbruik inzien

Bij NieuweStroom is uw voorschot een echt voorschot. U betaalt telkens een voorschot voor de aankomende maand. Uw werkelijke verbruik wordt vervolgens achteraf verrekend met dit voorschot. Zodoende betaalt u altijd precies voor wat u gebruikt, en nooit te veel of te weinig!

Uw voorschot is opgebouwd uit leveringskosten, netbeheerderskosten en belastingen. De bedragen worden vastgesteld aan de hand van uw historisch jaarverbruik zoals wij dat van uw netbeheerder ontvangen, of indien u al langer klant bij ons bent, op basis van uw verbruiksgegevens. Voor het vaststellen van het voorschot hanteren wij het indicatief leveringstarief dat u terugvindt in de welkomstbrief die u van ons heeft ontvangen. De netbeheerkosten zijn afhankelijk van uw aansluit/metercapaciteit en worden door ons aan uw netbeheerder afgedragen. Het voorschot energiebelastingen dragen wij af aan de fiscus.

Het door NieuweStroom ingeschatte Standaard Jaar Verbruik (SJV) van uw aansluiting is gebaseerd op uw verbruik in de afgelopen periode. Mocht u in de komende periode een (sterk) afwijkend verbruik verwachten dan kunt u ons vragen uw maandelijkse voorschotbedrag aan te passen door een e-mail te sturen aan klantenservice@nieuwestroom.nl

Uw jaarafrekening mag geen verassing zijn aangezien uw verbruik elke maand wordt afgerekend. Toch kan het zijn dat u op de jaarafrekening moet bijbetalen. Dit wordt veelal veroorzaakt door een naheffing op de overheidsheffingen energiebelasting.

De energiebelasting wordt namelijk slechts eenmaal per jaar afgerekend op basis van uw werkelijke verbruik, u betaalt maandelijks slechts een voorschot. Dit is zo bepaald door de belastingdienst.

Indien u meer verbruikt hebt dan wij verwacht hadden toen wij het voorschot bepaalden zult op de jaarafrekening moeten bijbetalen.

Indien uw jaarafrekening een periode betreft die over een kalenderjaar heengaat is de kans groot dat de belastingtarieven gewijzigd zijn per 1 januari. In 2016 heeft dat bij Gas bijvoorbeeld voor een forse naheffing op de jaarafrekening gezorgd.

Ja, dat kan. Door in te loggen op www.nieuwestroom.nl/mijn-nieuwestroom kunt u uw verbruik inzien per maand, per dag en per uur. U kunt deze details eenvoudig downloaden als csv bestand. U kunt dit bestand vervolgens eenvoudig inlezen in bijvoorbeeld Excel of een andere analyse tool.

Maandelijks ontvangt u een voorschotnota met daarin een voorlopige afrekening van de leveringskosten en de netbeheerderskosten. De verschuldigde energiebelasting wordt slechts eenmaal per jaar vastgesteld, omdat de overheid dit van ons vereist. Daarom ontvangt u van ons naast uw maandelijkse verbruiksnota´s ook eenmaal per jaar een jaarafrekening. Eventuele correcties op uw leveringskosten, door bijvoorbeeld een storing op uw slimme meter, worden ook op uw jaarafrekening verrekend.

Uw gasverbruik wordt normaal gesproken weergegeven in m3. Op de handelsbeurs voor gas echter wordt gehandeld in de eenheid kWh. Om u volledige transparantie te kunnen bieden in de inkoopprijs die wij bij u in rekening brengen rekenen wij het verbruik in m3 om naar kWh (1 m3 = 9,7694 kWh).

Energiescan – Kan ik een verbruiksoverzicht ontvangen ten behoeve van mijn energiescan?

Voor een energiescan wordt vaak om uw jaarverbruik gevraagd. Indien u graag een verbruiksoverzicht wilt ontvangen van 2017, kun deze opvragen via ons contactformulier. Uw jaarverbruik vindt ook terug op uw jaarafrekening.

Wanneer ontvang ik mijn jaarafrekening?

De jaarafrekening van uw elektriciteitsaansluiting ontvangt u in februari/maart. Deze heeft betrekking op het afgelopen kalenderjaar.
De jaarafrekening van uw gasaansluiting ontvangt u in juni/juli. Deze heeft betrekking op de periode van 1 mei tot en met 30 april,

Indien u de jaarafrekening van uw gas- en elektriciteitsaansluiting graag gelijktijdig wilt ontvangen (per kalenderjaar) dan kunt u dit aan ons doorgeven via ons contactformulier.

De betalingstermijn van onze nota’s is 7 dagen. Bij niet tijdige betaling van een nota wordt u twee maal gratis herinnerd aan tijdige betaling van de openstaande nota. Daarna wordt een aanmaning gezonden.

Indien de betreffende nota een Eindafrekening is, dan worden bij de aanmaning tevens de kosten voor incasso van het openstaande bedrag berekend volgens de wet normering buitengerechtelijke incassokosten (WIK). Zie ook www.incassokostenberekenen.nl

Slimme meter en terugleveren

Indien wij uw meterstand bij u opvragen ontvangt u hiervoor een email met daarin een linkje waarmee u uw meterstand aan ons kunt doorgeven. Wilt u graag uw meterstand doorgeven maar u heeft geen email van ons ontvangen, stuur dan uw meterstand samen met de opnamedatum en de EAN code van de aansluiting naar klantenservice@nieuwestroom.nl.

U kunt het beste contact opnemen met uw netbeheerder om te vragen of er bij u een slimme meter hangt. Als u niet weet wie uw netbeheerder is dan kunt u dit vinden op www.eancodeboek.nl.

Zodra u zich bij ons aanmeldt ontvangen wij de benodigde informatie over uw meter van uw netbeheerder. Met die informatie bepalen wij of er een slimme meter voor u wordt aangevraagd door ons.

Wij vragen de meter direct aan, zodat wij er zeker van zijn dat de meter geïnstalleerd is zodra wij starten met het leveren van energie, zodat u meteen profiteert van de dynamische prijzen van NieuweStroom.

Bovendien heeft het voor u als voordeel dat u geen meterstanden meer hoeft door te geven aan uw huidige leverancier. Met een slimme meter worden uw meterstanden op tijd en nauwkeurig uitgelezen. Eventuele berekeningen van meterstanden behoren tot het verleden. De kwaliteit en nauwkeurigheid van uw energienota wordt hierdoor nog meer verbeterd.

Wij hebben de aanvraag voor u gedaan, maar hebben geen inzicht in de planning van uw netbeheerder. Om direct inzicht te krijgen in de status van de plaatsing van uw slimme meter kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met uw netbeheerder. U kunt dan eventueel direct een afspraak voor de plaatsing inplannen.

Komt u er met de netbeheerder niet uit, neem dan contact op met slimmemeter@nieuwestroom.nl. Wij zullen dan namens u contact opnemen met uw netbeheerder.

Nadat u uw overstap naar NieuweStroom heeft bevestigd, vragen wij bij uw netbeheerder een slimme meter aan voor uw adres. Deze aanvraag geldt voor zowel uw gas- als elektriciteitsmeter. Uw netbeheerder controleert deze aanvraag en stuurt vervolgens een plaatsingsverzoek naar een installatiebedrijf.  Deze neemt hierna contact met u op om een afspraak in te plannen. Gewoonlijk vindt de prioriteitsplaatsing binnen 3 maanden plaats.

Nee, wij zijn geen handelaar in GvO’s en kopen slechts de GvO’s in die wij nodig hebben voor de levering aan onze klanten die kiezen voor groene stroom. Als producent van groene stroom kiest u bij het aanmelden welke handelaar uw verkregen certificaten ontvangt. Deze handelaar hoeft dus niet uw eigen energieleverancier te zijn.

Voor het verhandelen van zelf opgewerkte GvO’s verwijzen wij u graag door de website van CertiQ (www.certiq.nl) waar u een overzicht van handelaren terugvind.

Ja, via NieuweStroom heeft u ook de mogelijkheid zelfopgewekte energie terug te leveren aan het net.

U ontvangt dan altijd de EPEX(APX)-prijs voor uw teruglevering in het uur van teruglevering. Vaak ontvangt u daarom bij zonnepanelen overdag meer geld voor uw opgewekte energie dan u ’s nachts voor uw energie betaalt. Alweer een voordeel van de dynamische prijzen van NieuweStroom!

Kleinverbruikers betalen alleen de opslag over het saldo van levering en teruglevering per maand.

De inkoopprijs van stroom varieert per uur en is afhankelijk van vraag en aanbod in de markt. Om gebruik te kunnen maken van variabele prijzen per uur heeft u een slimme meter nodig waarmee wij uw verbruik per uur kunnen uitlezen en dit verbruik kunnen koppelen aan de op dat moment geldende handelsbeursprijzen.

Wij vragen de plaatsing van de slimme meter voor u aan bij uw netbeheerder zodra u zich heeft aangemeld. De netbeheerder rekent hiervoor kosten die wij bij u in rekening brengen.

De doorlooptijd voor het plaatsen van een slimme meter is gemiddeld 3 maanden. Door de meter tijdig aan te vragen zorgen wij ervoor dat u zo snel mogelijk gebruik kunt maken van de dynamische prijzen van NieuweStroom.

Slimme meters vervangen de huidige meters voor elektriciteit en gas. Deze digitale meter meet net als de traditionele meter het energieverbruik in uw huis. Het grote verschil is dat de slimme meter meterstanden automatisch doorstuurt naar de netbeheerder. U hoeft dus zelf geen standen meer door te geven. Bovendien kunt u zelf uw werkelijke verbruik inzien en dus eenvoudiger energie besparen. Meer informatie over de slimme meter vind u op www.slimmemeters.nl

Het installatiebedrijf maakt altijd een afspraak met u voor de vervanging van uw oude meter. Tijdens de werkzaamheden dient u zelf aanwezig te zijn en dient u de monteur toegang te bieden tot de meters. Ook wordt de levering van gas en elektriciteit standaard enige tijd onderbroken. Het is daarom van belang dat u uw apparaten en gastoestellen zelf kunt uitschakelen. Uiteraard kunt u ook nog vragen stellen zodra het installatiebedrijf contact met u opneemt.

Gegevens wijzigen en opzeggen

De opzegtermijn van 30 dagen is door de overheid voorgeschreven. Ook uw nieuwe leverancier moet deze opzegtermijn van 30 dagen bij de oude leverancier altijd respecteren.

Als u al binnen 30 dagen wilt overstappen naar een andere leverancier, dan geldt bij NieuweStroom een opzegtermijn van 1 à 2 werkdagen. Echter, deze kortere opzegtermijn geldt alleen als u zelf bij ons opzegt. U dient hiervoor een e-mail naar klantenservice@nieuwestroom.nl te sturen. U ontvangt dan van ons binnen 1 werkdag een bericht, waarin uw nieuwe leverancier door ons wordt gemachtigd om de gewenste overstap sneller te regelen dan gebruikelijk. De termijn van 1 à 2 dagen is nodig om de dag-inkoop van uw energie op de handelsbeurs voor de volgende dag tijdig stop te zetten.

U kunt dus snel overstappen als u een andere leverancier hebt gevonden. Wij werken elke dag voor onze klanten om de laagste prijs en de beste service aan te bieden. Als u niet tevreden bent, dan moet u zo snel mogelijk kunnen overstappen. U zit dus geen dag te lang vast aan NieuweStroom.

U kunt een wijziging van uw gegevens zoals een verhuizing, een nieuwe contactpersoon of factuuradres per e-mail doorgeven aan klantenservice@nieuwestroom.nl of per post (zie postbus onderaan de FAQ’s), onder vermelding van uw klantnummer.

Als u uw banknummer wilt wijzigen verzoeken wij u  om een kopie van uw bankafschrift of bankpas bij te voegen, zodat de tenaamstelling én het rekeningnummer zichtbaar zijn.

Al onze klanten hebben via een persoonlijke webpagina op het Klantportaal continu inzicht in de marktprijzen en hun eigen verbruik. Klanten kunnen achteraf zien wat ze per uur/dag hebben verbruikt en wat op dat moment de kosten waren van de inkoop van stroom en gas.

Ja, u kunt uw wachtwoord opnieuw aanvragen via onze website, met het email adres waarmee u zich indertijd heeft aangemeld. In verband met privacy redenen communiceren een wachtwoord eenmalig en onze klantenservice kan uw wachtwoord niet voor u wijzigen.

Concept en producten

Wij stimuleren duurzaam energieverbruik via het geven van transparant inzicht in uw dagelijkse verbruik. Daarmee krijgt u meer inzicht in mogelijkheden om te bezuinigen en om energie af te nemen op momenten dat er minder vraag is naar energie. En juist op deze goedkopere momenten is energie ook duurzamer, er wordt dan namelijk minder energie opgewekt met fossiele brandstoffen. Zo zorgen we samen voor minder CO2 uitstoot. Daarnaast hanteert NieuweStroom een energiezuinige bedrijfsvoering.

Met uw toestemming kunnen wij uw verbruik via de slimme meter uitlezen. Uw daadwerkelijke verbruik (elk uur voor stroom en elke dag voor gas) koppelen wij aan de op dat moment geldende handelsbeursprijzen. Via uw eigen webpagina kunt u uw verbruik en de actuele marktprijzen inzien. Daarnaast krijgt u maandelijks een overzicht met het verbruik en de prijsopbouw en ieder jaar een jaarafrekening. Eerlijk en transparant.

Nee, wij zijn geen handelaar in GvO’s en kopen slechts de GvO’s in die wij nodig hebben voor de levering aan onze klanten die kiezen voor groene stroom. Als producent van groene stroom kiest u bij het aanmelden welke handelaar uw verkregen certificaten ontvangt. Deze handelaar hoeft dus niet uw eigen energieleverancier te zijn.

Voor het verhandelen van zelf opgewerkte GvO’s verwijzen wij u graag door de website van CertiQ (www.certiq.nl) waar u een overzicht van handelaren terugvind.

Absoluut, als u groene stroom wilt, dan kunt u een Garantie van Oorsprong (GvO) kopen. Iedere groene bron (producent) heeft apart gemerkte GvO’s. Als u groene stroom afneemt worden voor u GvO’s gekocht en afgeboekt, zodat u kunt aantonen dat u groene stroom hebt verbruikt. Bij NieuweStroom kunt u zelf kiezen uit welke groene bron u uw energie wilt hebben. De kosten hiervoor zijn rond € 0,00065 per kWh voor groene stroom uit Nederlandse biomassa en circa € 0,00035 per kWh voor groene stroom uit Europese windmolens. Wij berekenen de GvO’s transparant en tegen de werkelijke kostprijs aan u door.

NieuweStroom doet het anders: bij NieuweStroom betaalt u alleen de werkelijke kosten van de regiotoeslag zonder winstopslag. Bij NieuweStroom betaalt u via uw voorschotnota een voorschot regiotoeslag op basis van een gemiddelde en wij rekenen de werkelijke kosten achteraf – gespecificeerd – met u af. De werkelijke kosten worden op uw afrekening vermeld en verrekend met de betaalde voorschotbedragen. Wel zo transparant en geen verborgen marges.

Andere leveranciers berekenen een vaste regiotoeslag of maken vaste prijsafspraken voor de landelijke netwerkkosten, terwijl de werkelijke kosten pas achteraf bekent zijn. Meestal zit hierin een marge voor de leverancier en daarom zijn de kosten ook per leverancier zo verschillend.

In de middag zijn de prijzen voor de volgende dag bekend en worden ze op de website geplaatst. U weet dus elke dag wat morgen de prijzen voor elektriciteit en gas zijn. Eventueel kunt u dus het tijdstip van uw energieafname aanpassen en extra besparen op de blijvend goedkopere handelsbeursprijzen.

Wij kopen elke dag precies de energie in die onze klanten nodig hebben. U betaalt dus niet voor het risico van prijsschommelingen en de kosten van de voorfinanciering van langlopende inkoopcontracten. NieuweStroom heeft een kleine organisatie, een hoge automatisering en zelf alle ICT ontwikkeld. Daarmee zijn wij goedkoper dan andere aanbieders.

Wij koppelen uw verbruik rechtstreeks aan de kale inkoopprijs van energie per uur/dag en doen niet aan lange termijn contracten en opzegboetes. U kiest dus voor NieuweStroom omdat u graag de laagste prijzen hebt, u een transparante rekening wilt en u niet aan een contract wilt vastzitten. Bekijk de animatie of ga naar Waarom NieuweStroom? voor meer uitleg over de voordelen van NieuweStroom.

Dankzij onze voordelige tarieven zijn wij een snelgroeiend bedrijf. Om ervoor te zorgen dat wij de hoge servicestandaard voor onze klanten kunnen handhaven, richten wij ons op dit moment met onze verkoop alleen actief op bedrijven. Maar natuurlijk bent u als consument ook altijd welkom om te profiteren van onze voordelige tarieven.

Met transport wordt het gebruik van het energietransportnetwerk (de kabels, de buizen en de aansluiting) bedoeld. Met levering wordt de inkoop en verkoop van energie bedoeld. Het transport wordt verzorgd door de netbeheerder en de levering wordt verzorgd door uw energieleverancier. Daarom komt u dus tijdens overstappen naar een andere leverancier ook nooit zonder stroom te zitten.

Gegevens inzien

Altijd inzicht in je verbruik met de werkelijke inkoopprijzen. Per jaar, maand, week, dag, zelfs per uur. Ontdek patronen en maak steeds bekwamer keuzes die goed zijn voor je beurs en het milieu.

Klantportaal Mijn NieuweStroom

Gegevens wijzigen 

Als u uw gegevens wilt wijzigen en u bent de gemachtigde om de gegevens te wijzigen, dan kunt u contact opnemen via het contactformulier en de gegevens invullen die u graag gewijzigd wilt hebben.

Als u wilt dat er een eindafrekening wordt gemaakt ten aanzien van de oude gegevens, kunt u dit aangeven. Bijvoorbeeld in het geval van verandering van uw bedrijfsnaam of overname van uw bedrijf. Wij gaan dan uw account met de oude gegevens afsluiten en beginnen een nieuw account met uw nieuwe gegevens; dit is een administratief proces, u komt nooit zonder stroom te zitten.

Als u uw bankgegevens wilt wijzigen, dan verzoeken wij u om een kopie van uw bankafschrift of bankpas te sturen waarbij de tenaamstelling én het bankrekeningnummer zichtbaar zijn. Wij achten deze gegevens noodzakelijk om risico’s voor onze klanten en onszelf te beperken. U kunt een printscreen, een foto of een scan gebruiken. Uiteraard kunt u uw betaalgegevens afschermen.

Hulp bij specifieke onderwerpen 

Is het niet dringend? Check alvast eerst of je je antwoord vindt bij veelgestelde vragen.
Toch even een collega nodig? Bel of stuur een bericht! 

Digitaal

Stuur een bericht via ons contactformulier

088 996 8686

Je kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 12:00 en van 13:00 tot 17.00 uur.

Post:
Postbus 3082
6202NB Maastricht.

Je bent welkom ons te bezoeken op*:
Petrus Regoutplein 1 E01
6211 XX Maastricht

*Bel vooraf even voor een afspraak. 

NieuweStroom is een geregistreerde handelsnaam van Slim met Energie B.V., ingeschreven bij de KvK te Maastricht onder nummer 55033490.

NieuweStroom is geregistreerd als merknaam met beeldmerk bij het Benelux merkenbureau.