Als de opdracht voor het automatisch afschrijven van een factuurbedrag is mislukt, ontvang je van je bank een storno-code. Deze storno-code geeft meer informatie over de reden dat de automatische incasso is mislukt.
Rekeningnummer gesloten of geblokkeerd Stornocode AC?
Als je rekeningnummer is gesloten of geblokkeerd, ontvang je voor toekomstige facturen een betaalverzoek via Payt. Hieraan zijn extra administratiekosten verbonden:
- € 2,00 excl. BTW per factuur voor kleinverbruikers
- € 5,00 excl. BTW per factuur voor grootverbruikers
Als de blokkade op je rekening kan worden opgeheven of als je je bankrekeningnummer wilt aanpassen, laat het ons weten. We zetten de betaalwijze dan weer om naar automatische incasso.
Onvoldoende saldo Stornocode AM04?
Heb je onvoldoende saldo op je rekening? Zorg er dan voor dat er voldoende saldo is om de komende maandnota(‘s) te betalen. Als de automatische incasso de volgende maand weer mislukt, moeten we helaas je betaalvoorkeur omzetten naar een betaalverzoek, met de genoemde extra kosten.
Administratieve problemen Stornocode MD?
Als de incasso is mislukt vanwege een administratieve reden, zoals het bereiken van je incassolimiet, is het raadzaam om de incassolimiet te verhogen. Bij een onjuist machtigingskenmerk voor je zakelijke rekening moet je zelf contact op nemen met je bank om het incassomandaat te registreren, en de bevestiging van de registratie naar ons terug te sturen.