Hoe vraag ik een slimme meter aan?

Je kunt een slimme meter aanvragen via je netbeheerder. Voor de exacte werkwijze verwijzen we naar je netbeheerder, omdat de aanvraag bij elke netbeheerder kan verschillen. Hieronder vind je de links naar de verschillende netbeheerders waar je meer informatie kunt...

Waarom heb ik een slimme meter nodig?

Je hebt een slimme meter nodig omdat de inkoopprijs van stroom per uur varieert en afhankelijk is van vraag en aanbod in de markt. Met een slimme meter kunnen wij je verbruik per uur uitlezen en dit verbruik koppelen aan de op dat moment geldende beursprijzen, zodat...

Wat is een slimme meter?

Een slimme meter is een digitale meter die de conventionele (domme) meters voor elektriciteit en gas vervangt. Deze meter meet net als de traditionele meter het energieverbruik in je huis, maar het grote verschil is dat de slimme meter meterstanden automatisch...

Wanneer ontvang ik mijn jaarafrekening?

Wanneer je jouw jaarafrekening ontvangt, hangt af van het type aansluiting dat je hebt. Voor kleinverbruik aansluitingen: Elektriciteit: in januari of februari ontvang je de jaarafrekening over het vorige kalenderjaar. Gas: over het algemeen ontvang je in mei je...

Wat is de betalingstermijn van jullie nota’s?

De betalingstermijn van onze nota’s is 7 dagen. Bij niet tijdige betaling van een nota word je tweemaal gratis herinnerd aan tijdige betaling van de openstaande nota. Daarna wordt er een aanmaning gezonden. Indien de betreffende nota een Eindafrekening is, dan worden...