Is mijn slimme meter uitleesbaar? Ontvangen jullie mijn meterstanden?

Wanneer je wil weten of je slimme meter uitleesbaar is, dan kan je hierover contact opnemen met de klantenservice van NieuweStroom. Dit kan per telefonisch contact op het nummer: 088-996-8686 of door het invullen van het contactformulier op onze website. NieuweStroom...

Mijn slimme meter is in storing. En nu?

Wanneer er sprake is van een meterstoring moet je contact opnemen met je netbeheerder. Je netbeheerder zal je van verdere informatie voorzien en hulp bieden bij het oplossen van de meterstoring. Je kunt eenvoudig controleren wie jouw netbeheerder is door je postcode...

Wat wordt van mij verwacht tijdens de plaatsing van de slimme meter?

Tijdens de plaatsing van de slimme meter wordt van je verwacht dat je zelf aanwezig bent en de monteur toegang biedt tot de meters. Het installatiebedrijf maakt altijd een afspraak met je voor de vervanging van je oude meter. Tijdens de werkzaamheden wordt de levering...

Hoe vraag ik een slimme meter aan?

Je kunt een slimme meter aanvragen via je netbeheerder. Voor de exacte werkwijze verwijzen we naar je netbeheerder, omdat de aanvraag bij elke netbeheerder kan verschillen. Hieronder vind je de links naar de verschillende netbeheerders waar je meer informatie kunt...

Waarom heb ik een slimme meter nodig?

Je hebt een slimme meter nodig omdat de inkoopprijs van stroom per uur varieert en afhankelijk is van vraag en aanbod in de markt. Met een slimme meter kunnen wij je verbruik per uur uitlezen en dit verbruik koppelen aan de op dat moment geldende beursprijzen, zodat...