Slimme meter en toch een meterstandenverzoek

Het kan voorkomen dat er in je meterkast een slimme meter hangt en je toch een verzoek ontvangt voor het doorgeven van de meterstanden. De redenen hiervoor kunnen divers zijn. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de slimme meter op dit moment niet uitleesbaar is, wat kan...

Hoe kan ik mijn meterstanden doorgeven?

Je kunt je meterstanden doorgeven door de link in de e-mail te gebruiken die wij je sturen wanneer we je meterstand opvragen. Als je geen e-mail van ons hebt ontvangen, kun je je meterstand ook doorgeven via ons webformulier. Vergeet niet om daarbij de opnamedatum en...

Wat wordt van mij verwacht tijdens de plaatsing van de slimme meter?

Tijdens de plaatsing van de slimme meter wordt van je verwacht dat je zelf aanwezig bent en de monteur toegang biedt tot de meters. Het installatiebedrijf maakt altijd een afspraak met je voor de vervanging van je oude meter. Tijdens de werkzaamheden wordt de levering...

Hoe vraag ik een slimme meter aan?

Je kunt een slimme meter aanvragen via je netbeheerder. Voor de exacte werkwijze verwijzen we naar je netbeheerder, omdat de aanvraag bij elke netbeheerder kan verschillen. Hieronder vind je de links naar de verschillende netbeheerders waar je meer informatie kunt...

Waarom heb ik een slimme meter nodig?

Je hebt een slimme meter nodig omdat de inkoopprijs van stroom per uur varieert en afhankelijk is van vraag en aanbod in de markt. Met een slimme meter kunnen wij je verbruik per uur uitlezen en dit verbruik koppelen aan de op dat moment geldende beursprijzen, zodat...